839 なんか疾風って、急旋回を難しくすることで機体強度を低く設定して機体の軽量化を図り、速度や上昇力の向上につなげるという意図の元に重い操縦系統が採用されているって資料がありますが、これは結果的に急旋回しずらくなりの
失敗だったのではないでしょうか。
戦法が一撃離脱にしても、急降下したときに機首が持ち上がってしまうと
ありますという資料があり、中途半端のような感じがします
設計思想がよく分かりません

たた

  1. ちょっと文章がおかしいですね。すいません
    たた

  2. 低翼面荷重・低速の戦闘機は旋回戦闘を行いますが、高翼面荷重・高速になってくると、ロール機動の比重が高くなります。ウィキペディアをご覧になっての質問と思いますが、そこにも、エルロンは重くしない、という意味のことが書かれているはずです。
    高速度で急降下すると、過速に陥ってしまう危険性があります。急降下したときに機首が持ち上がってしまう、という癖はすなわちブレーキがかかるということですから、そのまま突っ込んで行ってしまうより、安全であるわけです。
    ということで、ご質問で挙げられている要件は互いに矛盾しません。


  3. 米軍の評価報告書(T-2 Report on Frank-1 KI-84, T-2, Serial No. 302 Interim report No.3 F-IM-11190-ND)より、操縦性および米陸軍戦闘機との比較に関する記述を抜粋。

    e. Handling and Control at Various Speeds.

    In general, the handling and control characteristics fo the aircraft are definately superior to those of comparable American fighters, especially in the low-speed range; however, rate of roll and radius of turn are slightly inferior to those of Zeke-52. Control-feel is good; rudder and aileron force are light, well correlated, and produce quick, positive change of attitude. Elevator force, although heavier than those for the rudder and aileron, are not objectionable and progress with G force with no apparent lightening. No flat spots or control reversal tendacies were noticed over an IAS range of from 74 to 350mph. The rudder control is extremely sensitive at 300mph IAS, slightly less sensitive above this speed, with little change in directional trim from 150 to 350mph IAS.


    CONCLUSIONS
    The Frank-1 may be compared favorably to the P-51H or the P-47N. Although both of these fighters have a slightly higher top speed, the Frank-1 will climb to alititude a little more quickly. The Frank-1 is mroe maneuverable in turns and will turn inside of either of the AAF fighters; but both the P-51H and P-47N have a higher diving speed. The range of the Frank-1 is about the same as that of P-51H.

    The Frank-1 is not so well constructed as comntemporary AAF fighters in that it will not stand up so well under continual usage and requires more maintainance and minor repairs.


    疾風は低速時の運動性には特に優れる(definately superior)が、旋回半径とロール性能は零戦 52 型よりわずかに劣ると記されています。エレベーターの操舵力はラダーやエルロンより重いものの問題になるほどではなく(not objectionable)、全体的に舵の効きは良好(Control-feel is good)と評価されています。
    総じて疾風は P-51H, P-47N と対等以上に比較(compared favorably)でき、上昇力と旋回性に優れるが最高速度でわずかに、急降下速度で大きく劣るとされています。ただし構造は米軍にくらべて雑(not so well constructed)で、頻繁な整備と小修理を要し長期の酷使には耐えない(will not stand up so well under continual usage)であろうとされています。

    無記名


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